forum strony www.gokarty.za.pl :: info na temat gokartów
Forum forum strony www.gokarty.za.pl Strona Główna
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

 
REGULAMIN ROZGRYWEK KJS-RALLYCROSS (KJS-RC) 2005

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum strony www.gokarty.za.pl Strona Główna -> Foróm ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
darek8804
Administrator



Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:31, 21 Lip 2006
I. Przepisy ogólne

1. Definicja
Rozgrywki KJS-Rallycrossu zwany dalej KJS-RC jest imprezą popularną rozgrywaną na pojazdach typu Szayowóz o charakterze otwartym dla kierowców nie posiadających licencji sportów samochodowych.

Zawody odbywają się zgodnie z MKS, Regulaminem Rozgrywek KJS-RC, Regulaminem Szczegółowym każdorazowo zatwierdzanym przez OKS ZO PZM.

2. Warunki określające imprezę jako KJS-RC

Wszystkie próby muszą być zlokalizowane na terenach wyłączonych z ruchu publicznego (parkingi, tereny prywatne, itp.). Nawierzchnia toru powinna być równa, ziemna lub trawiasta. Długość okrążenia od 250 do 900 m, długość wyścigu nie może przekroczyć 3000m. Planowane średnie prędkości nie mogą przekroczyć 55 km/h + 10 %. Szerokość toru od 8 do 11 m. Start może być zlokalizowany w kieszeni startowej.

Pomiar czasu na próbach dokonywany jest z dokładnością do 0,01 sekundy. Za każde 0,01 sęk. kierowca otrzyma 0,01 punktu. Przed rozpoczęciem KJS-RC organizator dokonuje sprawdzenia przygotowania trasy i prób. Wymagane są punkty sygnalizacyjne na linii stert i mety oraz w częściach niewidocznych toru. Kod flagowy wg przepisów MPRC.

II. Przepisy szczegółowe

3. Władze KJS-RC.

3.1 Na czele władz KJS-RC stoi trzyosobowy organ nadzorujący - Zespół Sędziów Sportowych (Z S S), w skład, którego wchodzą:

- Przewodniczący

- Członek

- Członek

oraz Dyrektor Zawodów i Kierownik BK

4. Pojazdy dopuszczone do udziału w KJS-RC i klasyfikacja.

Do zawodów KJS-RC dopuszcza się :

Pojazdy o konstrukcji rurowej wg. Regulaminu Sprzętu.

4.1.
Klasę stanowi minimum 6 pojazdów.

4.2. Brak pełnej klasy powoduje odwołanie zawodów.

4.3. Zwycięzca otrzymuje w danej rundzie punkty w ilości równej ilości zawodników uprawnionym do startu po BK ( lista startowa). Pozostali otrzymują po 1 punkcie mniej za każde miejsce.

5. Zgłoszenia i ich forma.

5.1. Zgłoszenia załóg winny być składane u organizatora KJS-RC w formie pisemnej na właści­wych formularzach ( załącznik nr l) i podpisane przez uczestnika.

5.2. Termin zgłoszeń i wysokość wpisowego określa organizator w Regulaminie Uzupełniającym imprezy.

5.3. Zwrot wpisowego może nastąpić w przypadku odwołania KJS-RC lub w przypadku nie przy­jęcia zgłoszenia.

5.4. Organizator KJS-RC ma prawo nie przyjęcia zgłoszenia bez podania przyczyny.

6. Załoga.

6.1. Załogę stanowi kierowca, który ukończył 15 lat

6.2. Zaleca się wprowadzenie Karty Identyfikacyjnej z fotografią.

7. Obowiązki uczestników.

Przez podpisanie zgłoszenia do udziału w KJS-RC. Uczestnik zobowiązuje się do całkowitego podpo­rządkowania przepisom niniejszego regulaminu i regulaminu szczegółowego oraz poleceniom i instrukcjom wydanym przez władze imprezy zarówno poprzez komunikaty jak i inne formy prze­kazu.

Pod rygorem niedopuszczenia do startu lub wykluczenia z KJS-RC, każdy uczestnik zobowiązany jest do:

- obecności na odprawie uczestników i odbycia szkolenia w zakresie sygnalizacji Flagami.

- zgłoszenia się do BK;

- kolejnego odbycia wszystkich prób;

- odbycia wszystkich prób w zapiętych pasach bezpieczeństwa i kaskach ochronnych.

- sportowego zachowania się

Uczestnik we własnym zakresie powinien umieścić z przodu i boku pojazdu numery startowe w kolorze kontrastującym z barwą pojazdu,

8. Przebieg imprezy.

8.1 Zapoznanie z trasą (trening wolny) trwa 30 min. Uczestnicy wyjeżdżają na tor na 3 okrążenia toru. Maksymalna pojemność toru określa ZSS.

8.2 Przebieg treningu obowiązkowego (czasówki) Pierwsze okrążenie bez pomiaru czasu 2 następne mierzone (dopuszcza się jedno). Uczestnikowi uznaje się lepszy czas. Wyniki czasówki ustalają kolejność w finałach.

Finały rozpoczyna 2 lub 3 uczestników, którzy uzyskali najsłabsze czasy, a zwycięzca przechodzi do wyższego finału i startuje z następnym lub 2 następnymi zawodnikami. Finały oznaczamy literami np. od „G” do „A”. Zawodnik, który nie ukończy biegu finałowego zostaje sklasyfikowany na ostatnim miejscu danego finału. W przypadku uzyskania wykluczenia z biegu otrzymuje ostatnie miejsce w danym biegu.

9. Badanie Kontrolne BK i oznakowanie pojazdów biorących udział w KJS-RC.

9.1. Zgłoszone do KJS-RC pojazdy muszą być przedstawione do BK -l w miejscu i czasie podanym przez organizatora. Zaleca się, aby badanie odbywało się bez obecności osób postronnych. Z pojazdem na BK musi stawić się uczestnik.

9.2. Spóźnienie na BK -l powyżej 10 minut powoduje wykluczenie kierowcy z imprezy.

9.3. Pojazd nie spełniający wymogów regulaminu SC nie zostanie dopuszczony do startu - wykluczony z KJS-RC.

9.4.
Pojazd przedstawiony do BK-1 musi być oznakowany numerami startowymi oraz wymaganą reklamą sponsorską zgodnie z regulaminem szczegółowym KJS-RC.

9.5. Pojazd musi być sprawny technicznie a kierowca obowiązany jest przedstawić wszystkie dokumenty uprawniające go do startu

9.6.
Pojazd musi być czysty zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz oraz posiadać czystą komorę silnika.

9.7. Organizator może przewidzieć w regulaminie KJS-RC przeprowadzenie obowiązkowego BK- 2 po mecie w celu identyfikacji pojazdu , rozpatrzenia ewentualnych protestów, sprawdzenia obowiązkowego wyposażenia. Celem właściwego przeprowa­dzenia BK- 2 zostanie utworzony Park Zamknięty na terenie wydzielonym i zabezpie­czonym przed dostępem osób trzecich. O rozwiązaniu Parku Zamkniętego decyduje ZSS.

10. Porządek i bezpieczeństwo w czasie KJS-RC.

Uczestnicy oraz inni uczestnicy imprezy obowiązani są do bezwzględnego podporządkowania się poleceniom organizatora. Kaski ochronne dla uczestnika muszą być typu stosowanego w sporcie samochodowym z osłona oczu.

- Kombinezony jednoczęściowe ze ściągaczami nie palne np. z utraconą homologacją,

- Rękawiczki skórzane lub typu stosowanego w sportach samochodowych,

- Obuwie za kostkę zapinane.

11. Ubezpieczenie.

Kierowcy uczestniczący w KJS-RC muszą posiadać obowiązkowe ubezpieczenie od NNW.

12. Udzielanie pomocy.

Uczestnicy zawodów zobowiązani są do udzielenia pomocy innym uczestnikom.

13. Kary

13.1. Spóźnienie na start powyżej 5 minut - wykluczenie

13.2. Za przewrócenie słupka podczas próby - 5 pkt.

13.3. Za nieprawidłowe pokonanie próby - wykluczenie.

13.4. Kara za popełnienie FALSTARTU - 5 pkt.

13.5. Cofanie samochodu na trasie wyścigu lub kieszeni startowej będzie trak­towane jako, cofanie w strefie" i spowoduje wykluczenie z Imprezy.

13.6. Przewrócenie pachołka na próbie sprawności - jest to przewrócenie lub przesunięcie pachołka poza jego obrys.

14. Odpowiedzialność Organizatora.

Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody wynikłe podczas trwania KJS-RC, zarówno w stosunku do uczestników i ich sprzętu, jak i spowodowane przez nich szkody i straty w stosunku do osób trzecich i ich mienia.

15. Dyscyplina podczas trwania PS.

ZSS może ukarać uczestnika za brak dyscypliny sportowej. Za nie sportowe zachowanie lub nieza­stosowanie się do poleceń ZSS, kierownictwa, lub innych osób funkcyjnych - 50 pkt. kar­nych, a w przypadkach drastycznych - wykluczenie.

16. Klasyfikacja i nagrody.

16.1. Najlepszym uczestnikom, zostaną przyznane nagrody, których lista zostanie ogłoszona przed startem.

16.2. Klasyfikacja o Puchar Pań zostanie przeprowadzona o ile do startu zostanie do­puszczone minimum 3 kobiety (kierowca).

17. Protesty.

17.1 Każdy protest musi być złożony na piśmie na ręce Dyrektora Zawodów lub w przypadku jego nieobecności na ręce ZSS.

17.2. Do protestu musi być dołączona kaucja w wysokości określonej przez Organizatora. Kaucja ta zostanie zwrócona w przypadku, gdy protest uznany będzie jako słuszny.

17.3. Terminy składania protestów:

-w sprawie wykroczeń regulaminowych – 10 min po przybyciu na metę KJS-RC;

-w sprawie kar wyznaczonych przez Sędziów Prób - natychmiast po podjęciu decyzji o ukaraniu;

-w sprawie błędów rachunkowych w wynikach oficjalnych - 10 minut od wywieszenia

wyników.

Protesty dotyczące ostatecznej klasyfikacji, protesty zbiorowe, protesty dotyczące zapisów sędziowskich nie będą przyjmowane. Prawo do złożenia protestu przysługuje wyłącznie uczestnikowi, który ukończył KJS-RC.

18. Przepisy końcowe.

18.1. Organizator zastrzega sobie prawo do właściwej interpretacji niniejszego regulaminu, wydania instrukcji dodatkowych i uzupełniających, jak również do całkowitego odwoła­nia KJS-RC.

18.2. W sprawach, które nie zostały ujęte niniejszym regulaminem obowiązuje:

. Ogólne założenie organizacyjne i regulaminowe dotyczące rozgrywania prób punkto­wych w imprezach samochodowych.

18.3. Wszelkie odwołania od decyzji ZSS mogą być składane wyłącznie do OKSS PZM przy zachowaniu trybu odwołań zgodnie z Międzynarodowym Kodeksem Sportu.

18.4. Przebieg prób zręcznościowych, ich usytuowanie i oznakowanie wg ogólnych przepisów sportu samochodowego może być umieszczone w regulaminie szczegółowym.

18.5. Wyniki z KJS-RC należy dostarczyć do macierzystego Zarządu Okręgowego PZM w ciągu trzech dni roboczych od zakończenia KJS-RC.





Opracował:Krzysztof Szaykowski

Zatwierdzono na posiedzeniu GKSS w dn. 16.12.2004


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum forum strony www.gokarty.za.pl Strona Główna -> Foróm ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

 

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Template Boogie by Soso
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin